Maak gebruik van onze Boekenservice

Ondanks de landelijke sluiting van de bibliotheken bieden wij een alternatieve service: Boekenservice en Thuisbrengservice.

Bij ons kun je nog steeds materialen lenen en terugbrengen. Alléén op afspraak.

Reserveer de materialen zoveel mogelijk via onze website www.obvw.nl. Je ontvangt bericht zodra je een afspraak kunt maken om de materialen op te halen.

  1. Reserveer je boeken online of telefonisch.  
    Het reserveren van materialen buiten onze vestigingen Voorschoten of Wassenaar kan extra kosten met zich meebrengen.
  2. Wacht op ons bericht en maak dán pas een afspraak.
  3. Maak géén afspraak als je ons bericht nog niet ontvangen hebt.
  4. Heb je toch een afspraak gemaakt? Annuleer deze dan zodat andere leden de mogelijkheid hebben hun gereserveerde boeken op te halen.

Onze medewerkers en vrijwilligers doen hun uiterste best iedereen zo snel mogelijk te voorzien van zijn/haar boeken.

    
Om ervoor te zorgen dat we telefonisch goed bereikbaar blijven, is het belangrijk om vragen zoveel mogelijk via de e-mail info@obvw.nl te stellen.

Thuisbrengservice

Indien je door fysieke omstandigheden niet zelf naar de bibliotheek kunt komen, kun je gebruik maken van de thuisbrengservice. Vrijwilligers brengen de materialen dan naar je toe.

De bibliotheek wil haar capaciteit zoveel mogelijk beschikbaar houden voor mensen die het écht nodig hebben, maak daarom alleen gebruik van deze service als het echt niet anders kan.

Neem contact op met onze vestigingen voor een afspraak:

Voorschoten
voorschoten@obvw.nl of 071 561 56 78

Wassenaar
wassenaar@obvw.nl of 070 511 33 97

Heb je geen toegang tot het internet?

Neem dan telefonisch contact op met onze vestigingen: Voorschoten 071 561 56 78 of Wassenaar 070 511 33 97.

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn boeken nog inleveren?

Ja dat kan. Wij hebben de Boekenservice waar je boeken kunt lenen en terugbrengen op afspraak.

De inleverdatum van de materialen verloopt bijna. Wat kan ik doen?

Boeken kunnen op afspraak ingeleverd worden of via de Thuisbrengservice opgehaald worden. De inleverdatum is wel automatisch verlengd. Kijk op de website of via de Wise app wat de inleverdatum nu is geworden.

Lopen boetes van te laat ingeleverd materiaal nu heel erg op?

Wij zijn coulant met boetes die ontstaan vanaf dinsdag 15 december 2020. Neem contact op met de bibliotheek indien dit voor jou van toepassing is.

Kan ik ook boeken reserveren die elders aanwezig zijn?

Ja dat kan. Houd wel rekening met eventuele reserveringskosten.

Hoe gaat het met filmtickets die ik besteld heb vanaf 15 december?

Vooralsnog sluiten onze bibliotheken en filmhuis tot en met 20 april. Voor de films die geannuleerd zijn, vraag je via info@obvw.nl een cadeaubon aan. Belangrijk alle gegevens door te geven over de bestelling.

Gaan spreekuren wel door?

Een aantal spreekuren gaat door in de bibliotheek en online. Kijk in de agenda om welke spreekuren dit gaat.

Hoe gaat het met tickets die ik voor een activiteit heb besteld?

Vooralsnog sluiten onze bibliotheken en filmhuis tot en met 20 april. Voor de activiteiten die geannuleerd zijn, vraag je via info@obvw.nl restitutie aan. Belangrijk alle gegevens door te geven over de bestelling.

Wanneer gaat de bibliotheek weer open?

De bibliotheek is vooralsnog tot en met 20 april geopend met een alternatieve dienstverlening. Dit betekent dat je gebruik kunt maken van onze Boekenservice en Thuisbrengservice. Houd onze website en social media kanalen in de gaten voor de meest actuele informatie.

Kan ik ook zonder afspraak naar de bibliotheek komen?

Het is niet de bedoeling dat bezoekers zonder afspraak naar de bibliotheek komen om boeken te lenen of in te leveren. Wij werken met een strikt schema om te kunnen voldoen aan de hygiënerichtlijnen van het RIVM. Een afspraak maken eenvoudig via de Boekenservice.