Maak gebruik van onze Boekenservice

Ondanks de landelijke sluiting van de bibliotheken bieden wij een alternatieve service: Boekenservice en Thuisbrengservice.

Bij ons kun je nog steeds materialen lenen en terugbrengen. Alléén op afspraak.

Reserveer de materialen zoveel mogelijk via onze website www.obvw.nl. Je ontvangt bericht zodra je een afspraak kunt maken om de materialen op te halen.

Als materialen bij ons in de vestiging aanwezig zijn, hebben we 24 uur nodig om de materialen te verzamelen. Het is daarom belangrijk hier met de afspraak rekening mee te houden.

Om ervoor te zorgen dat we telefonisch goed bereikbaar blijven, is het belangrijk om vragen zoveel mogelijk via de e-mail info@obvw.nl te stellen.

Thuisbrengservice

Indien je door fysieke omstandigheden niet zelf naar de bibliotheek kunt komen, kun je gebruik maken van de thuisbrengservice. Vrijwilligers brengen de materialen dan naar je toe.

De bibliotheek wil haar capaciteit zoveel mogelijk beschikbaar houden voor mensen die het écht nodig hebben, maak daarom alleen gebruik van deze service als het echt niet anders kan.

Neem contact op met onze vestigingen voor een afspraak:

Voorschoten
voorschoten@obvw.nl of 071 561 56 78

Wassenaar
wassenaar@obvw.nl of 070 511 33 97

Heb je geen toegang tot het internet?

Neem dan telefonisch contact op met onze vestigingen: Voorschoten 071 561 56 78 of Wassenaar 070 511 33 97.

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn boeken nog inleveren?

Ja dat kan. Wij hebben de Boekenservice waar je boeken kunt lenen en terugbrengen op afspraak.

De inleverdatum van de materialen verloopt bijna. Wat kan ik doen?

Boeken kunnen op afspraak ingeleverd worden of via de Thuisbrengservice opgehaald worden. De inleverdatum is wel automatisch verlengd. Kijk op de website of via de Wise app wat de inleverdatum nu is geworden.

Lopen boetes van te laat ingeleverd materiaal nu heel erg op?

Wij zijn coulant met boetes die ontstaan vanaf dinsdag 15 december 2020. Neem contact op met de bibliotheek indien dit voor jou van toepassing is.

Kan ik ook boeken reserveren die elders aanwezig zijn?

Ja dat kan. Houd wel rekening met eventuele reserveringskosten.

Hoe gaat het met filmtickets die ik besteld heb vanaf 15 december?

Vooralsnog sluiten onze bibliotheken en filmhuis tot en met 19 januari. Voor de films die geannuleerd zijn, vraag je via info@obvw.nl een cadeaubon aan. Belangrijk alle gegevens door te geven over de bestelling.

Gaan spreekuren wel door?

Alle spreekuren in de bibliotheek zijn geannuleerd. Er zijn een aantal spreekuren online beschikbaar

Hoe gaat het met tickets die ik voor een activiteit heb besteld?

Vooralsnog sluiten onze bibliotheken en filmhuis tot en met 19 januari. Voor de activiteiten die geannuleerd zijn, vraag je via info@obvw.nl restitutie aan. Belangrijk alle gegevens door te geven over de bestelling.

Wanneer gaat de bibliotheek weer open?

De bibliotheek is vooralsnog tot en met 19 januari gesloten. Houd onze website en social media kanalen in de gaten voor de meest actuele informatie.

Kan ik ook zonder afspraak naar de bibliotheek komen?

Het is niet de bedoeling dat bezoekers zonder afspraak naar de bibliotheek komen om boeken te lenen of in te leveren. Wij werken met een strikt schema om te kunnen voldoen aan de hygiënerichtlijnen van het RIVM. Een afspraak maken eenvoudig via de Boekenservice. Een medewerker neemt vervolgens contact met u op.