Jaarverslag 2018

Alstublieft, ons jaarverslag 2018!

2018 gaat de boeken in als een bewogen jaar. Maar ondanks de stijgende financiƫle druk, blijven we vol enthousiasme hard aan het werk om de huiskamer van Wassenaar en Voorschoten en een vangnet voor kwetsbare inwoners te zijn. En met succes: onze bezoekersaantallen blijven stijgen!

Naast het lenen van boeken, komen mensen steeds vaker om te lezen, werken, studeren, of om gewoon onder de mensen te zijn. Daarnaast volgen zij cursussen, lezingen, komen naar een concert of bezoeken een film in ons Filmhuis. Ook zien we dat mensen die hulp nodig hebben op het gebied van taal- en computervaardigheden onze bibliotheek steeds beter weten te vinden en vervult onze bibliotheek steeds meer de rol van vangnet voor de inwoners van Voorschoten en Wassenaar.

Met onze 19 medewerkers en ruim 200 vrijwilligers werken wij als bibliotheek dag in, dag uit om de rol van huiskamer van Voorschoten en Wassenaar te vervullen. De plek voor ontmoeting en inspiratie, voor jong en oud, voor iedereen. De plek, die we met zijn allen moeten blijven koesteren.

Ons jaarverslag informeert u uitgebreid over onze dienstverlening en activiteiten in 2018. Wij wensen u veel leesplezier toe!