Hulp bij het abonnement

Alle informatie over jouw abonnement vind je bij de veelgestelde vragen hieronder.


Over jouw abonnement

Kan ik met mijn abonnement e-books lenen?

Als lid van de bibliotheek mag je gratis e-books en luisterboeken bij de online Bibliotheek. Dit is de online versie van de bibliotheek.

Via de online Bibliotheek heb je toegang tot ruim 29.000 e-books.

  • Je kunt tot 10 e-books tegelijk lenen
  • De leentermijn is 3 weken
  • Lezen op tablet of smartphone, e-reader, pc of laptop

Meer lezen over e-books

Wat doe ik als ik mijn bibliotheekpas kwijt ben?

Om te voorkomen dat iemand anders jouw pas gebruikt, blokkeer je jouw pas. Hiervoor bel je naar de bibliotheek: 071-5615678 (Voorschoten) of 070-5113397 (Wassenaar) of je logt in op Mijn menu en kiest voor de optie Pasje vermist melden.

Let op: Blokkeer je bibliotheekpas alleen als je zeker weet dat je de pas verloren bent. Je kunt je pas namelijk alleen in de bibliotheek laten deblokkeren. Je kunt een nieuwe bibliotheekpas aanvragen in de bibliotheek. De kosten hiervan zijn € 2,50.

Hoe geef ik een adreswijziging door?

Ben je verhuisd of heb je een nieuw e-mailadres? Via Mijn Menu op deze website kun je je gegevens snel en eenvoudig wijzigen. Log daarvoor in met je pasnummer en je wachtwoord. Heb je nog geen wachtwoord? Dan kun je een wachtwoord aanvragen. Gebruik hiervoor het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij het lid worden. 

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Tijdig opzeggen van je abonnement kan schriftelijk: per brief en per mail.

Tijdig wil zeggen: minimaal een maand voor het verlopen van het abonnement.

Natuurlijk willen we graag weten waarom u jouw lidmaatschap wilt beëindigen. Het abonnement kan pas worden opgezegd als er geen materialen meer op je pas staan en er geen te betalen bedragen openstaan.

Beëindigen Lidmaatschap

Nog geen lid?

Kan ik online lid worden?

Ja, dat kan. Ontdek eerst welk abonnement het best bij je past en volg de instructies.



Geen antwoord op je vraag gevonden?