Word lid van de bibliotheek
-
Bieb Basis
Met het Bieb Basis abonnement maak je gebruik van de basis dienstverlening van de bibliotheek.
- 10 items lenen
- boetes vanaf € 0,35 per dag
- reserveren vanaf € 1,00
- 1 uur per dag gratis computergebruik
- 10 e-books per keer
€ 48,00 per jaar (bij automatische incasso)
-
Bieb Onbezorgd
Een zorgenvrij bieb-leven. Het kan écht!
- Geen boetes
- Gratis reserveren
- Lekker lang lenen: tot wel 6 weken!
- 15 materialen lenen
- 10 e-books per keer
€ 72,00 per jaar (bij automatische incasso)
-
Bezoekerspas
Maak je vaak gebruik van de publiekspc's en print- en kopieermogelijkheden? Dan is dit abonnement iets voor jou!
- Gebruik maken van de collectie boeken en tijdschriften in de bieb
- 1 uur per dag gratis computergebruik
- Altijd op de hoogte van de activiteiten in de bieb
- Gratis WiFi
€ 2,50 per jaar
Speciaal voor Jeugd & Jongeren
-
Jeugd Basis
Iedereen tot en met 17 jaar wordt gratis lid van de bieb!
- 10 items lenen
- boetes vanaf € 0,35 per dag
- korting op activiteiten
- voordeel met je biebpas
- 10 e-books per keer
gratis t/m 17 jaar
-
Jongeren Onbezorgd
Met Jeugd Onbezorgd (tot en met 27 jaar) leen je langer én boetevrij.
- Geen boetes
- Gratis reserveren
- Lekker lang lenen: tot wel 6 weken
- 15 items lenen
- 6 e-books per jaar
€ 24,00 per jaar (bij automatische incasso)

Inleverattentie
Bieb aan Huis
Leesclubs
Wise App
Mijn Menu
Tarieven 2023
Reglement
Hoe kan ik lid worden?
Bekijk eerst even de mogelijkheden die horen bij de abonnementen die we hebben en maak dan via deze link jouw abonnement in orde.
Ik heb een Bieb Basis abonnement. Kan ik altijd op een later moment overstappen?
Zeker! Je kunt later ook nog overstappen naar Bieb Onbezorgd. Via het MijnMenu op deze website maak je gemakkelijk jouw wijziging in orde. Uiteraard kun je het ook regelen bij onze collega’s aan de balie.
Hoe stap ik over naar een ander abonnement?
Je bent zeer welkom bij onze collega’s aan de balie die het graag voor je regelen.
Waarom betaal ik het abonnement per jaar?
Om onze diensten zo goedkoop mogelijk aan je aan te kunnen bieden, is het belangrijk de administratie zo simpel mogelijk te houden. Daarom incasseren we eenmaal per jaar.
Waarom moet ik meer betalen als ik niet automatisch wil betalen?
We willen zo goedkoop mogelijk blijven en de administratie zo makkelijk mogelijk. Daarom hebben we het liefst dat iedereen automatisch betaald. Wil je dat niet? Dan moeten wij meer handelingen doen en zijn hier voor jou extra kosten aan verbonden.
Kan ik zelf de automatische incasso regelen?
Jazeker! Via het MijnMenu op deze website regel je de automatische incasso gemakkelijk zelf.
We vinden het ook heel gezellig als je bij ons langskomt om het te regelen 😃
Waarom zou ik kiezen voor een bezoekerspas?
Wil je geen lid of vriend worden van de bibliotheek? Heel jammer! Maar met de bezoekerspas heb je ook een aantal voordelen. Bekijk ze in ons overzicht.
Ik ben al lid van de bibliotheek. Kan ik dan ook Vriend worden?
Heel graag zelfs! Als Vriend steun je de bibliotheek in het werk en mogelijkheden die we uit de abonnementsgelden en gemeentesubsidie niet kunnen betalen. Door Vriend te worden, kunnen we nóg meer bieden en vernieuwen.
Uiteraard werkt het ook andersom: je kunt ook lid worden naast jouw vriendschap. 😉
Meer informatie over de Vrienden vind je hier.
Wat is het verschil tussen lid worden en Vriend worden?
Als lid maak je gebruik van onze bibliotheekdienstverlening en maak je mede mogelijk dat we onze collectie kunnen uitbreiden.
Vrienden zijn onze supporters om meer te kunnen doen dan de standaard; hierdoor kunnen we nóg meer bieden en vernieuwen.
Hoe kan ik Vriend worden?
Via deze link maak je je vriendschap zo in orde. Voor de uitleg check je deze pagina.
Wat moet ik betalen als ik te laat ben?
Je kunt zoveel materialen lenen dat we voor de duidelijkheid een overzicht hebben gemaakt.
Als ik een Onbezorgd abonnement heb, is dan écht alles boetevrij?
Nee, niet alles is boetevrij. De minder standaard materialen kunnen niet boetevrij te laat ingeleverd worden. Bekijk het overzicht met de tarieven voor alle informatie.
Wat moet ik betalen als ik een boek wil reserveren?
Kan ik alles gratis reserveren met een Onbezorgd abonnement?
Het is handig hiervoor onze uitgebreide tabel te bekijken. Dan weet je precies hoe het zit.
Waarom moet ik betalen voor een gereserveerd boek dat ik niet ophaal?
Zodra jij een boek reserveert, gaan onze collega’s voor je aan de slag. Het boek moet uit de kast gehaald worden of uit een andere vestiging opgehaald worden. Hier zijn kosten aan verbonden. Zodra je besluit het boek niet op te halen, brengen we hiervoor de reserveringskosten in rekening. Hiermee hopen we dat onze leden niet onnodig reserveren en kunnen wij de kosten zo laag mogelijk houden.
Kan ik een document scannen in de bibliotheek?
Ja dit kan geheel gratis en direct naar jouw e-mail.
Ik wil vanuit huis een printje versturen naar de bibliotheek. Kan dat?
Dat werkt heel makkelijk. Bekijk hier de uitleg.
Let op! Na het versturen blijft je print maximaal 24 uur op je wachten.
