Hulp bij het abonnement

Alle informatie over jouw abonnement vind je bij de veelgestelde vragen hieronder.


Over jouw abonnement

Ik wil lid worden

Je kunt online lid worden of langskomen in een van onze bibliotheken.

Ontdek welk abonnement het best bij je past.

Online lid worden
Als je online de aanvraag doet en kiest voor een betaald abonnement betaal je dit direct met Mollie. Je krijgt dan een tijdelijk lenersnummer. Daarmee kun je inloggen bij Mijn Bibliotheek en meteen de online diensten van de bibliotheek gebruiken, zoals het lenen van e-books of reserveren van een boek. 

Neem bij het ophalen van je bibliotheek pas een identiteitsbewijs (een identiteitskaart, rijbewijs of paspoort) mee. Materialen lenen uit de bibliotheek, kan alleen met je bibliotheekpas.  

In de bibliotheek 
Kies je ervoor om lid te worden in een van de bibliotheken, dan betaal je daar voor je abonnement en krijg je direct je bibliotheekpas mee. 

Ik wil mijn abonnement verlengen

Betaal je de jaarlijkse contributie per automatische incasso? Dan verlengen wij het abonnement automatisch. Zo niet, dan krijg je voor afloop van de contributieperiode een bericht met instructies om het abonnement (desgewenst) te verlengen.  
Online het abonnement betalen kan met Mollie op onze website via Mijn Bibliotheek.  
Je kunt je abonnement ook verlengen in de bibliotheek. Tijdens selfservice openingstijden betaal je via de betaalautomaat. Tijdens fullservice openingstijden aan de balie. Daar betaal je dan met PIN of via de betaalautomaat. 

Ik wil mijn abonnement opzeggen

Dat kan op de volgende manieren: per brief en per e-mail en bij voorkeur via het invulformulier.

Nog materialen thuis of een boete niet betaald?
Als je abonnement stopt, kijk dan na in Mijn Bibliotheek of je thuis nog geleend materiaal hebt. Of dat je nog een schuld hebt openstaan. Anders kan je niet opzeggen.

 

 

Ik ben mijn bibliotheekpas kwijt

Meld dit zo snel mogelijk bij je bibliotheek. Ga langs, bel of stuur een e-mail
 
Wat gebeurt daarna? 

Wij blokkeren je pas. Zo kan niemand er misbruik van maken. Je blijft wel verantwoordelijk voor materialen die met je pas zijn geleend. Ook als je bibliotheekpas op het moment van lenen niet in je bezit is. 

Een nieuwe pas aanvragen 
Met een geldig legitimatiebewijs kun je een nieuwe pas aanvragen. Een nieuwe pas kost € 2,50 en is af te halen tijdens fullservice openingstijden bij de balie.

Ik wil mijn gegevens veranderen

Log in bij Mijn Bibliotheek. Daar kun je zelf je adresgegevens of e-mailadres veranderen. Je kunt ook naar de bibliotheek gaan, tijdens fullservice openingstijden helpen we je graag.

Kan ik overstappen naar een ander abonnement?

Ja, je kunt overstappen naar een ander abonnement. Je kunt dit regelen bij de klantenservicebalie in de bibliotheek.  
 
Wil je een uitgebreider abonnement dan je nu hebt, dan betaal je bij. En je krijgt geld teruggestort op het bij ons bekende bankrekeningnummer als het een goedkoper abonnement betreft. 
 
Jouw abonnement kan alleen per direct gewijzigd worden. Het is in ons systeem niet mogelijk vooraf aan te geven dat je wilt veranderen. Bijvoorbeeld na afloop van je huidige abonnement. 

Kan ik met mijn abonnement e-books lenen?

Als lid van de bibliotheek mag je gratis e-books en luisterboeken bij de online Bibliotheek. Dit is de online versie van de bibliotheek.

Via de online Bibliotheek heb je toegang tot ruim 29.000 e-books.

  • Je kunt tot 10 e-books tegelijk lenen
  • De leentermijn is 3 weken
  • Lezen op tablet of smartphone, e-reader, pc of laptop

Meer lezen over e-books

Waarom is mijn pas geblokkeerd?

Dat kan verschillende redenen hebben. Vaak kun je het zelf oplossen. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de klantenservice

Stuur ons een e-mail info@obvw.nl. Bezoek een van de bibliotheken.
Of neem telefonisch contact op:
Voorschoten 071-561 5678
Wassenaar 070-511 3610

Hieronder staan mogelijke redenen voor een geblokkerde pas en oplossingen.

  • Te hoge schuld: oplossing is schuld betalen (mag niet hoger dan €10,00 zijn)
  • Te oude schuld (ouder dan 3 maanden): oplossing is de volledige schuld betalen 
  • Materialen langere periode te laat: oplossing is materialen inleveren en schuld betalen 
  • Drie verkeerde inlogpogingen: oplossing is vraag een nieuw wachtwoord aan 
  • Ontbreken gegevens (adres, legitimatie): oplossing is gegevens aanvullen bij de balie 
  • Lidmaatschap verlopen: oplossing is lidmaatschap vernieuwen